A villamos Bajcsy–Zsilinszky útra való visszavezetésével Budapest főpolgármestere újra olyan döntést akar hozni, amely a belvárosi lakosoknak elvileg könnyebbséget jelent, ám a külvárosok és az agglomeráció lakóit nagyon nehéz helyzetbe hozza. A főpolgármester el szeretné érni, hogy Budapest jobb levegőjű legyen, amiben a Magyar Szolidaritás Mozgalom egyet is ért, ám ezeket az intézkedéseket, forgalmi átalakításokat, lezárásokat csak úgy lenne szabad bevezetni, ha az ehhez tartozó infrastrukturális beruházások, pl. P+R parkolók, tömegközlekedés és más, kapcsolódó fejlesztések már megvalósultak.
A főváros jelenlegi vezetése a körúti bicikli sávokkal, a Lánchíd és a rakpartok hétvégi lezárásával már megkezdte az autók kiszorítását a főváros belterületeiről. Ezt az egyes belső kerületek parkolási szabályozásai csak még jobban felerősítik.
A főváros belterületeinek autómentessé tétele a Szolidaritás Mozgalom szerint is támogatandó ügy, ám ahogy azt a jelenlegi főpolgármester és a mögötte álló csapat csinálja, az nagyon negatívan érinti a főváros külső kerületeinek lakóit, valamint az agglomerációban élőket, tehát jóval több mint egymillió ember életét nehezítik meg nap mint nap.
A Szolidaritás Mozgalom álláspontja szerint, először is legalább 80.000 P+R parkolót kell építeni, majd megoldani, hogy a parkolókból könnyen, gyorsan és kényelmes tömegközekedési eszközökkel lehessen közlekedni Budapesten. Amíg ezek a beruházások nem történnek meg, addig minden olyan forgalomkorlátozás, ami a belvárosban történik, újabb és újabb nehézséget rak sok százezer budapesti polgár vállára.
Kérjük a Főpolgármester Urat, hogy ha nincsenek olyan szakemberei, akik tudnák, miként kell egy világvárosban 10-15 év alatt a lakosokkal együttműködve végrehajtani a forgalom könnyítést, forduljanak bizalommal a Szolidaritás Mozgalom szakértői csoportjához! A város és az agglomeráció érdekében szívesen segítünk.
Székely Sándor,
elnök