A Szolidaritás Mozgalom azt javasolja, hogy vezessék be az iskolák alsó tagozatában a kötelező KRESZoktatást, mely lehetővé teszi a biciklivel és egyéb kerekekkel közlekedő eszközök szabályos és balesetmentes használatát a városok és települések útjain.
Jelenleg a belvárosban élő, fiatal emberek érdekei érvényesülnek a biciklisávok eröltetésével. De mi lesz a belvárosokban lakó idősebb emberekkel, a külvárosokban és az agglomerációból érkező dolgozni vágyó milliós tömegekkel?
A Magyar Szolidaritás Mozgalom támogatja, hogy Budapest belvárosában a lehető legkisebbre szorítsák vissza az autós forgalmat, de csak akkor ha megépült az ehhez szükséges nagyjából 80–100.000 P+R parkoló, a hozzá tartozó plusz tömegközlekedési potenciál, felújítják és tovább építik a helyi érdekü vasutak hálózatát, valamint legalább a kettes metró tovább épül a 15. kerületig. Ha elkészülnek ezek a fejlesztések, akkor a város készen áll a forgalom csökkentésre.
Székely Sándor a Mozgalom elnöke elmondta, hogy ideje lenne ha Budapestet nem pártok vezető politikusai vezetnék, hiszen így csak a pár érdekek érvényesülnek. A pártok leginkább zsákmányként tekintenek Budapestre, ezzel évtizedek óta akadályozzák a főváros normális fejlődését. Budapest fejlesztése nem azt jelenti, hogy bicikli sávokat festünk fel, hanem azt, hogy 10-15 év alatt felkészítjük a várost a közlekedési rendszerek átalakítására és mire az infrastruktúra elkészül, addigra a lakosság is tisztában lesz azzal, hogyan kezelje azt.
Olyan vezetésre van szüksége a fővárosnak, tette hozzá Székely, aki független a pártpolitikától így a kormányzat szinétől függetlenül hajlandó normális szakmai kapcsolat keretében együttműködni a főváros és az egyre bővülő agglomeráció érdekében.
Székely Sándor, elnök